125385337_2765770373697570_2860267457090

LESS IS MORE

Performance findes i alle dele i vores liv hvor søgen efter at optimere, forbedre og hele tiden nå nye højder om det er i sport, erhvervslivet eller det enkelte individ som ønsker at skabe de bedste forudsætninger for at kunne leve det liv man drømmer om.

Hos Innercise tager vi altid udgangs punkt i fundamentet som er koblingen mellem sind og krop. Herfra arbejder vi videre i forskellige moduler tilpasset målsætningerne for indsatsen.

Er du seriøs med din sport så er du kommet til det rette sted!

VI KALDER DET CO2 FORDELEN!

Vi designer et program tilpasset den enkelte ud fra KONT scoren og helbredstilstand for at opnå resultater på forsvarlig vis og hurtigt muligt. Ved at have en indsigt i den enkeltes dagligdag kan vi designe træningsprogrammet bedst muligt ved at tage højde for deres arbejdsdag rutiner mv.

 

C02 programmet er hurtigt, nemt og teknikker simple som er muligt at indføre i dagligdagen. Ved en lav KONT score er dagligdagen typisk præget af træthed, nedsat koncentrationsevne og lav produktivitet og ved at bruge ca. 30 minutter om dagen vil KONT scoren hurtigt øges sammen med dit energiniveau, velbefindende og din generelle performance.

 

Den bedste tilgang er at se det som en livsstils ændring ved at ind tænke det vi dagligdagen i stedet for at opfatte det som en decideret træningsrutine.

 

Kort overblik

Ved at trække vejret overfladisk og mere end nødvendigt ved hvile og fysisk træning resulterer i:

 

1. En reduktion af co2 i blodet
2. Åndedræt gennem munden forhindrer nitrogen monoxid udnyttelse
3. Bohr effekten som hindrer levering af ilt til celler, væv og muskler ved for lavt co2 niveau
4. Begrænsning af hjælpe muskler omkring blodårer og luftveje
5. Ugunstig effekter på ph værdi i blodet
6. Reduceret iltning af muskler og organer herunder hjerte og hjerne
7. Øget mælkesyre produktion og muskel træthed
8. Begrænset performance i sport
9. Negative effekter i generel sundhedstilstand


Fordele ved at praktisere co2 programmet:

 

 

1. Bedre søvn og energi
2. Ubesværet åndedræt og reduceret åndedrætsnød ved fysisk træning
3. Naturlig produktion af EPO og røde blodceller
4. Forbedret iltning af aktive muskler og organer
5. Reduktion af mælkesyreproduktion og muskeltræthed
6. Forbedret løbe energi forbrug og VO2 maks
7. Forbedret aerob performance
8. Forbedret anaerob performance

 

Innercise og HIF Hvidovre strand.png