PERFORMANCE

"Less is more"

- Konstatin Bueteko

 

VI SAMARBEJDER MED

Skærmbillede 2020-11-20 kl. 00.19.21.png

Performance programmerne henvender sig til både virksomheder og enkelt personer herunder atleter og mennesker som ønsker at kunne performance bedst muligt indenfor de områder hvor de ønsker bedst muligt output.

 

 

 

som ønsker deres medarbejdere CO2 advantage programmerne har vi i udviklet sammen med PerformanceLab som er certificeret center for Innercise performance protokollerne.

Er stress sundt?

 

Ja -og nej

JA, i korte perioder er stress rigtig godt for os. Det hjælper os f.eks. ud af sengen om morgenen, når alarmen ringer. Det er stress der får os at vinde konkurrencer og giver os et kortvarigt kick, at løbe hurtigere på. Det er stress -eller stresshormonerne, der gør at vi kan øge vores tempo, når det er travlt, for at derefter lande i et mere afslappet tilstande. Stress –eller processerne i hjernen, er det der gør at vi rykker fremad. Det er EU-Stress.

 

NEJ, stress kan være meget skadelig for os. Den skadelige stressen er den slags stress som bliver ved, langt efter at f.eks. arbejdsdagen er slut, hvor vi ligger i sengen og skriver e-mails, svare på spørgsmål og prøver at rydde op, så at vi måske kan få en mere afslappet dag i morgen. Hvis dette bliver ved, kommer vi at opleve et tilstand af utilfredshed, der til sidst gør os syge da processerne i hjernen ikke er bygget til at arbejde 24/7. Det er Dis-Stress.


Kan stress skade os?

Absolut, fysisk og psykisk. Dog ikke når vi oplever det i korte intervaller, men vedværende stress giver komplikationer for både krop og psyke.

Vi kan klare kortvarig træning, korsang, arbejde, sex, vin etc. Men hvis vi ikke holder pause og restituerer, ødelægger vi muskler og led, stemmen knækker, arbejdet bliver kedeligt, sexet uengageret og vinen bliver til en afhængighed. Vi kan simpelthen ikke holde til, at blive ved og ved, time efter time, dag efter dag, uge efter uge, og måske år efter år. Vi er bygget til at ”hvile”, og i sammenhængen handler det ikke kun om søvn eller en slapper på sofaen, men vi har brug for at tænke på andet, ændre stilling, opgave, tankemønstre osv. for at undgå at det bliver til en kronisk uhensigtsmæssig tilstand.

 


 

STRESS

Livet begynder for enden af din comfort zone

- Neale Donald Walsch

Hvorfor%20bliver%20vi%20stresser_edited.
 
Symptomer%20pa%CC%8A%20stress_edited.jpg

Maslow’s behovspyramide

 

Vi har alle nogle ret fundamentale behov, der skal tilgodeses før vi kan udvikle -eller vedligeholde næste trin i udviklingen. De fleste af os ville eksempelvis være udfordrede at være en stjerne studerende, hvis

vi sulter eller mangler et sted at bo, såvel som det ville være svært at fremme sin karriere midt i et sygdoms-forløb.

 

Vores behov er fundamenteret i bunden af pyramiden hvor vores udvikling og trivsel, de fysiske behov, skal tilgodeses før vi er i stand at bygge videre på næste trin af pyramiden. Stress påvirker mange af vores behov i Maslow’s behovspyramide, dog har vi stor indflydelse på det fysiske niveau. Her kan vi lave ændringer, så at vi slipper for at stress-symptomerne siver videre opad, og påvirker de næste trin. 

Maslows.png

Er stress sundt?

 

INFLAMATION

We can do more than we think we can

- Wim Hof

 

Tak for din besked. Vi kontakter snarest!