FOKUS OG BESLUTSOMHED

"Less is more"

- Konstatin Bueteko

 

God søvn er en forudsætning for et godt helbred, et mindset fuld af glæde og et stærk immunforsvar. For de fleste er god søvn ikke selvfølge. Næsten hver tredje menneske i verden skal jævnligt kæmpe for at komme ud af sengen hver morgen af den enkelte årsag at de ikke har kunne formå at få en kvalitets fyldt nattesøvn hen over natten. Alle ved at hvis man ikke får genopladet natten over i form af en god og dyb søvn er det sværere at koncentrere sig og holde fokus dagen igennem. Ligeledes går det ud over hukommelsen og mange oplever derfor starten på dagen i en stresset tilstand hvor simple opgaver som at finde nøglerne til bilen eller huske låsekombinationen på cykellåsen bliver besværet. Der er mange naturlige måder man kan bruge for at optimere sin søvn kvalitet og en af dem er vores fald i søvn protokoller. Personer som benytter disse teknikker før man kryber til køjs eller liggende i sengen oplever at din falder i søvn hurtigere end normalt og vågner op mere frisk end hidtil og gennem dagen kan koncentrere sig om de vigtige ting i dagligdagen såsom at købe blomster til konen, komme hjem med et smil på læben og være nærværende over for sine nærmeste. I grundforløbet lærer du teknikker som forbedrer søvn så du er frisk som en havørn dagen efter.

FORBEDR DIN SØVN PÅ DEN NATURLIGE FACON

Det eneste som vi ligestiller med åndedrættets kratfulde effekter på kroppen, når det er udøvet korrekt, er en god nattesøvn. Det er her kroppen genskaber og regenererer fysiologien så den er klar til at yde sit bedste dagen efter.

 

Det mest effektive middel mod en god nattesøvn er faste rytmer, ingen koffein efter kl 14, ingen alkohol 3 timer inden søvn,  træning senest 4 timer før nattetid, 15 minutters sol hver morgen

https://thesleepdoctor.com/how-to-sleep-better/?cn-reloaded=1&cn-reloaded=1

 Samt i tillæg lidt fra WHM

Det eneste som vi ligestiller med åndedrættets kratfulde effekter på kroppen, når det er udøvet korrekt, er en god nattesøvn. Det er her kroppen genskaber og regenererer fysiologien så den er klar til at yde sit bedste dagen efter. Nedenfor 

Far og søn tager en nap