GRUNDFORLØBET

Metoderne bygger på videnskablig evidens og er de mest effektfulde der findes på markedet  

 

Et 4 ugers Innercise grundforløb, er muligvis den bedste investering, man som virksomhed kan gøre for sit team.


Du kan leve uden mad i en måned, vand i en uge. Prøv at holde vejret i et par minutter, lige nu. Så forstår du hvor vigtigt åndedrættet er. Hvis du ikke trækker vejret ordentlig så er resten knap så vigtigt. Det er det samme med søvnen. Hvis den ikke spiller er alt andet mindre vigtigt. 

 

Jeres medarbejdere får værktøjer og teknikker med sig, de kan bruge resten af dit liv. Det lyder for godt til at være sandt, enig, men vi garanterer at vores indsatser har en meget kraftfuld effekt af naturlig velvære og mental overskud som det er svært at tro 

var muligt at opnå så hurtigt og effektivt.

Medarbejderene får mere overskud, mere energi, mere ro, bedre nattesøvn, mindre angst, i stand til selv at kontrollere humøret, robusthed overfor stress, hurtigere restituering, bedre kontrol over kroppen og følelserne, mere livsglæde og kærlighed som i sidste skaber bedre trivsel, reduceret sygefravær, øget effektivitet og bedre bundlinieresultat både menneskeligt og økonomisk.''

Innercise har taget de bedste metoder og systemer som pt. er tilgængelig på market. Metoderne har alle det tilfælles at de er videnskabeligt understøttet, enkle og nogle som alle kan udføre. Vi har valgt at sammensætte flere metoder, gøre dem enkle at forstå og enkle at implementere i deres liv. Det har vi gjort for at opnå mest effekt for de fleste. Der er ikke en metode eller system der passer alle. 

 

Uge 1. Åndedrættet

Den iboende super power som vi alle har. Den power vækkes!


Åndedrættet er en super power, Ikke løsningen på alt, men altid stedet at starte. I første uge får du en grundig grundlæggende introduktion til åndedrættet teamet lærer hvordan man bedst muligt opnår et optimalt respiratorisk (åndedræt) system, til hverdag og til fest.
Indledningsvis vil der være fokus på åndedræt protokollen - superventilation, som er kendt for at skabe overskud, energi og et basisk miljø i krop og sind. Baggrunden for at udøve dem, fordelene man opnår og hvordan man bruger dem i dagligdagen. 

 

Teamet vil blive introduceret til kulde terapi og hvorledes man gradvist opnår tilvænning af denne kraftfulde kilde til at opnå store fysiske og mentale helbredsmæssige fordele. Der vil være en åndedrætssession 20 min. efterfulgt af et frivilligt isbad, max 2 min. Der vil være hjemmetræning til hver uge, samlet daglig træning ca 15-20 min.

 

Uge 2. Funktionel åndedrætstræning

Træk vejret mindre eller slet ikke for at kunne holde til mere!

Introduktion til Hypoventilations protokoller, baggrunden for at udøve dem, fordelene man opnår og hvordan de implementeres i dagligdagen. Åndedrætssession bygger videre på superventilations protokollerne. Der sættes desuden fokus på vejrhold også kaldet Apnea, og fordelene man kan opnår. Der vil være en længere åndedrætssession. Der vil være endnu en kulde trænings session. Der vil være hjemmetræning til hver uge, samlet daglig træning ca 15-20 min.

 

 

Uge 3. Ind er den eneste vej ud...fra mindfullness til mindlessness

Når nøden er størst har du altid åndedrættet lige ved…ja munden og næsen!
 

Introduktion til ’Box breathing’ protokoller, baggrunden for at udøve dem, fordelene man opnår og hvordan de implementeres i dagligdagen. Alle åndedræts metoder er fundamentalt bygget på få og meget enkle principper. Træk vejret hurtigt, langsomt eller slet ikke. Det er styrken i ’Box breathing’ at det er netop den viden som vi bruge efter behov. Der vil være en længere åndedrætssession. Der vil være endnu en kulde trænings session  Der vil være hjemmetræning til hver uge, samlet daglig træning ca 15-20 min.

 

Uge 4. For at opnå balance skal vi ud af balance, ud af komfortzonen

Power og the mind!

 

Det er nok efterhånden gået op for de fleste på temaet at sindet er den styrende enhed. Ikke kun over vores tanker men også vores fysiske tilstand. Vi har nu været igennem åndedrættet og kuldens påvirkning, effekter og især hvad udbyttet er på krop og sind. Det er sidste session og vi vil nu udfordre vores sinds begrænsninger på os. Det er gruppen som bestemmer udfordringens niveau. Som med al vores træning går vi til kanten og lige lidt over. Desuden vil box breathing blive tilført up-to-date musik og guidet healing i en skøn sammensmeltning. Der vil være en længere afsluttende åndedrætssession. Der vil være begrænsnings udvidende kulde session.

 

Hvert af modulerne vil blive fulgt op af en mail indeholdende relevante videnskabelige artikler, videoer og beskrivelser af de fordele som kendes fra tusindvis af udøvere.   

 

Ægte styrke bygges indefra

Forløbet gør dig og dit team i stand til at genetablere balancen i krop og sind, opnå optimal performance og genskabe forbindelsen til naturen. Naturen er lige for enden af munden, næsen og brusehovedet.

 

Hvis du ikke har nogen tidligere erfaring med kulde eksponering, anbefaler vi, at du afslutter dit brusebad koldt i dagene op til forløbet. Dette kan være overvældende i starten, men prøv bare at slappe af, fokusere på din ånde og bringe det ind i en kontrolleret, stabil rytme.

 

Dette grundforløb er velegnet til alle, men kræver et grundlæggende sundhedsniveau. Kan du løbe, powerwalke eller svømme kan du dyrke disse metoder. Af forsigtighed fraråder vi deltagelse under graviditet, eller hvis du er epileptisk. Personer med hjertekar problemer eller andre alvorlige sundhedsmæssige forhold bør altid konsultere en læge, før de starter forløbet.