ÅNDEDRÆTTET

"The mind is king of the senses...the breath is king of the mind"

- B.K.S lyengar

 

Åndedrættet er vores flagskib og det mest grundlæggende aspekt af den menneskelige fysiologi som er styret af det autonome nervesystem, men som kan kontrolleres og trænes aktivt. Åndedrættet er et kendt værktøj til at forbedre performance, sundhed og generelt velbefindende.

 

"Who is the master of the breath"

B.M.F Innercise and you

 

Åndedrætskontrol er et uhyre simpelt og effektivt værktøj til at udnytte alle former for stress til din fordel. Kombinationen af forhistorisk visdom og moderne videnskab om åndedrættet, gør os i stand til at bygge et solidt fundament for perfromance og fysisk og mental sundhed.

 

Et liv hvor du selv bestemmer din grad af modstanddygtighed for hvad verden hver dag konfronterer dig med.

 

Metoderne tager udgangspunkt i hyperventilations protokoller (mere), hypo protokoller (mindre), vejr hold protokoller (slet ikke), som alle kulminerer i et bedre og mere sammenhængende og udbytterigt åndedræt.

 

Hyperventilation er fundamentet i alle vores grundkurser og tager udgangspunkt i denne metode for at hurtigt at opnå forståelse for grundprincipperne af åndedrættets påvirkning af nervesystemet og immunforsvaret sammenkoblet med koldtvands terapi og den mentale indstilling. Hyperventilation er nøglen til varmestyringen i kroppen hvorfor disse 2 protokoller oftest er koblet sammen. Det er ligeledes en fantastisk måde at starte dagen på da man aktiverer det sympatiske del af nervesystemet også kaldet fight or flight som går dig klar til kamp og dermed øger beredskab og vågenhed.

 

Hypoventilation er grundprincipper "less is more" hvor fokus er at trække vejret først og fremmest gennem næsen. Man opnår dermed frigivelse af af Nitrogenmonoxid  Det er en variation af at trække vejret langsom og gennem næsen som medfører et øget CO2 niveau i kroppen. CO2 er meget mere end en affaldsprodukt i kroppen og har til opgave primært at styre leverancen af ilt til muskler og organer. Øget CO2 niveau medfører udvidelse af blodårerne og sikrer et optimalt flow af iltet blod til alle cellerne i hele kroppen. Ved at opbygge et højere CO2 tærskel forbedrer du iltoptagelsen samtidig med at PH værdien i blodet øges og du opnår et mere basisk miljø i kroppen som har mange sundhedsmæssige fordele.

 

Vejr hold protokollerne kan bedst beskrives som at sætte livet på pause og læren om at være rolig i en stresset situation som man kan overføre i dagligdags situationer. Fysiologisk har det en lang række fordele 
 

Vi kalder det innercise...ægte styrke bygges indefra!

 

KULDE VARME TRÆNING

Livet begynder for enden af din comfort zone

- Neale Donald Walsch

MINDSET

We can do more than we think we can

- Wim Hof

Tak for din besked. Vi kontakter snarest!